کرم کاترپیلار راه حل بیولوژیک مبارزه با آلودگی کیسه های نایلون

در مقاله پیشین به توضیحاتی پیرامون کرم های کاترپیلار و تجزیه کیسه های نایلون و پلی اتیلنی پرداختیم. آقای پالو بومبل، اولین نویسنده ای که مطالعاتش در ژورنال Current Biology به چاپ رسید می گوید : اگر یک آنزیم پاسخگوی یک فرآیند شیمیایی باشد، می توان آن آنزیم را به صورت گسترده با استفاده از روش های بیو تکنولوژی به تولید انبوه رسانید.

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

کرم های کاترپیلار معظلات زیست محیطی

امروزه یکی از بزرگترین معضلات محیط زیستی جزیره های زباله ای در اقیانوس ها می باشد. این کشف می تواند ابزار بسیار مهمی در کمک رسانی به زباله های انباشته شده در اقیانوس ها باشد.

پلی اتیلن یا همان مواد اولیه نایلون مورد مصرف بسیار زیادی در صنایع بسته بندی و فروشگاهی دارد. طبق گزارشات از۴۰% تقاضایی که کشورهای اروپایی برای تولید محصولات پلاستیکی دارند، حدود ۳۸% از آن در مراکز دفن زباله امحا می شوند. امروزه حجم کیسه های نایلون، کیسه زباله و سایر اقلام نایلونی که در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد در حدود ۱۰۰۰ میلیارد عدد تخمین زده شده است.

کرم کاترپیلار

در دیدگاه کلی، پلاستیک مقاومت بسیار بالایی درتجزیه پذیری دارد و حتی قطعات کوچک پلاستیک می توانند باعث تخریب اکوسیستم های محیطی گردند و می توان آن را جزوه یکی از بزرگترین  تلفات زیست محیطی قلم داد کرد.

با این حال بازهم طبیعت توانسته است برای این معضل راه حلی پیدا کند. کرم های زنبور عسل  به wax worms مشهور می باشند که نوعی اسید چرب متشکل از مخلوط های متنوع را از خود ترشح می کنند. این مایع از بلاک های چربی، روغن و برخی از هورمون ها تشکیل شده است که می تواند به سرعت باعث تجزیه کیسه های نایلون شوند.

این موضوع در حالی است که محققان بر این باور هستند که تجزیه و تحلیل مولکولی این فرآیند نیازمند تحقیقات گسترده ای می باشد. آنها می گویند که هضم محصولات پلی اتیلن مانند کیسه های نایلون، کیسه تبلیغاتی توسط انگل های زنبور عسل در حقیقت یک نوع فرآیند شیمیایی است که با شکستن پیوندهای شیمیایی کیسه های پلاستیکی همراه است.

برای مشاهده قسمت اول این مقاله “کرم های کاترپیلار راه حلی بیولوژیکی برای مبارزه با آلودگی کیسه های فروشگاه – قسمت اول” اینجا کلیک کنید.

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۵/۵ ‫(۱ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *