انواع کیسه زباله بیمارستانی – بررسی کیسه زباله زرد بیمارستانی

در این پست قصد داریم به بررسی انواع کیسه زباله بیمارستانی بپردازیم. امروزه بیمارستان ها و مراکز بهداشتی به دلیل نقش استراتژیک در حوزه سلامت، ناچار به استفاده از محصولات با کیفیت می باشند. تا جایی که مصرف جنس در هر مرکز درمانی مستلزم دریافت تاییده از واحد های کنترل کیفیت مرکز مربوطه باشد. به همین علت اکثر مراکز درمانی می بایست از بهترین کیفیت جنس کیسه استفاده کنند تا درچار مشکلات بهداشتی نشوند.

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

انواع کیسه زباله بیمارستانی را می توان در انواع زیر تقسیم بندی نمود :

  • کیسه زباله مخصوص پسماند غیر عفونی
  • کیسه زباله مخصوص پسماند عفونی
  • کیسه زباله امحای البسه عفونی
انواع کیسه زباله بیمارستانی

کیسه زباله های غیرعفونی :

کاربرد این گونه کیسه ها در مواردی می باشد، که زباله مربوطه از نوع غیر عفونی و بی خطر شده باشد. برای مثال پسماند های کاغذی، پلاستیکی، گیاهی و .. که بی خطر هستند در این نوع کیسه ها قرار می گیرند. معمولا انواع کیسه زباله بیمارستانی به رنگی مشکی می باشند. ولی برخی از مراکز بهداشتی برای تفکیک زباله های خود، از رنگ بندی های دلخواه همانند، سفید، قهوه ای، مشکی، سبز، بی رنگ و … استفاده می کنند. همچنین برخی از مراکز بهداشتی نیازمند کیسه های مجهز به بند (کیسه زباله بند دار) هستند که بسیار حائز اهمیت می باشد.

کیسه زباله های عفونی :

کاربرد این کیسه در مواردی می باشد که پسماند دارای خطرات بیولوژیکی و خطرناک باشد. متناسب با خطرساز بودن هر پسماند نوع کیسه استفاده شده ی آن می تواند متفاوت باشد. اگر به این تفاوت ها توجه نشود امکان شیوع عفونت و یا تحمیل هزینه های ناکارآمد در مجموعه وجود دارد. طبق مصوبه وزرات بهداشت محترم معمولا رنگ این نوع از پسماندهای عفونی به رنگ های زرد، قرمز، نارنجی و مشکی می باشد که استفاده از علامت BIOHAZARD یا “پسماند عفونی” بر روی آن توصیه می شود.

این گونه کیسه ها می بایست از نظر دوخت پذیری بسیار آب بندی باشند تا خطر نشت پسماند در آن وجود نداشته باشد. همچنین این کیسه ها نباید به راحتی در برابر اجسام تیز بریده شوند. انواع کیسه زباله بیمارستانی معمولا به دلیل حساسیت مرکز مورد مصرف آن در بخش مقاومت دوخت در برابر فشار بسیار مقاوم بوده اند.

کیسه های امحا – اتوکلاو – هیدروکلاو – کیسه شیمیایی :

کاربرد این کیسه ها در امحا و بی خطر سازی زباله های عفونی می باشد. به طول کل، پسماند های عفونی نظیر خون، ادرار و هر آنچه مربوط موجودات زنده می باشد، عفونت تلقی می شود. این مواد به دلیل دارا بودن خطر های بیولوژیکی برای انسان و طبیعت قبل از آن که در محیط دفن یا سوزانده شوند می بایست در دستگاه های امحا بی خطر شوند. فرآیند بی خطر سازی شامل تحمیل دما با فشار بالا به پسماند های عفونی می باشد که این فرآیند متناسب با عملیات مربوطه تضمین می کند که تا بیش از ۹۰% پسماند ها از خطرهای بیولوژیکی بی خطر شده اند. به منظور بی خطر سازی این پسماندهای عفونی و نوع روش امحا از کیسه های مختلفی استفاده می شود.

انواع کیسه زباله بیمارستانی

انواع کیسه زباله بیمارستانی دارای استاندارد های لازم و تایید شده از سوی مراکز ذی صلاح باشند که از این دسته می توان موارد ذیل اشاره نمود : 

  • استحکام بالا در برابر اجسام تیز و برنده
  • نرم و لطیف با قابلیت گره پذیری آسان
  • کیفیت بالا و نداشتن هرگونه ضایعات بازیافتی
  • نداشتن بوی بد و زننده
  • داشتن دوخت محکم به طوریکه در مواجه با فشار پاره نشود
  • بسته بندی مناسب به منظور چینش صحیح در انبار
  • دارا بودن رنگ مناسب

در اروپا و آمریکا کیسه زباله رولی و شیت بسیار پرطرفدار است. زیرا این نوع کیسه به دلیل اشغال فضای کمتر و راحتی در جداسازی آن و همچنین قیمت بسیار مناسب باعث شد طرفداری های فراوانی داشته باشد. کیسه زباله جز محصولاتی محسوب می شود که در فرمت های مختلف و کیفیت های متنوع مورد تولید قرار می گیرد به همین علت هنگام خرید آن باید دقت لازم را داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیسه زباله و راهنمایی در مورد محصول متناسب با نیاز خود می توانید با ما تماس بگیرید تا همکاران اطلاعات جامع در مورد کیسه زباله را در اختیار شما قرار دهند.

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۵/۵ ‫(۱ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *