تاثیر مخرب نانو پلاستیک بر مغز ماهی ها – چگونه پلاستیک خطر آفرین می شود

تحقیقات نشان می دهد ۱۰ درصد از تمامی پلاستیک های تولید شده به اقیانوس ها وارد می شوند که نتیجه آن بوجود آمدن آوارهایی از پسماند های پلاستکی درون دریاها می باشد. تولیدات ساخت شده از پلاستیک یکی از معروفترین نگرانی های محیط زیستی می باشد اما مطالعات تیم تحقیقات دانشگاه لاند پیرامون این نگرانی، حاکی از وجود خطری جدی در طیف خاصی از پلاستیک ها با نام “نانو پلاستیک ها” می باشد. آقای Tommy Cedervall (شیمیدان محقق در دانشگاه لاند) می گوید : مطالعات ما در ابتدا نشان می دهد که تاثیر مخرب نانو پلاستیک می توانند در مغز ماهی جمع و رسوب کنند.”

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

تحقیق محققان درباره تاثیر مخرب نانو پلاستیک

محققان دانشگاه لاند در طی مطالعات خود بر روی راه های انتقال این ذرات به سیستم ابزیان دریافت که این ذرات می توانند از طریق تغذیه ماهی ها از جلبک ها، پلانکتون ها وارد اکوسیستم آبی شوند. طیف خاصی از مواد پلاستیکی درون آب توسط پلانکتون ها خورده می شود که در اکو سیستم آبزیان پلانکتون ها نیز غذای ماهی های بزرگتر می باشند.

باتوجه به مطالعات آقای سدروال نتایج جالب و قابل توجهی در نحوه رسیدن این مواد به مغز ماهی ها گرفته شد. اولین مورد آن انتقال نانو ذرات از طریق رگ های خونی به مغز می باشد که در نهایت موجب رسوب در بافت های مغز می گردد. که صحت این مورد را می توان در ایجاد اختلال در رفتار ماهی مشاهده نمود. ماهی ها آرومتر غذا می خورند و توجه شان به محیط اطراف بسیار کاهش می یابد. محققان علت این اختلالات را مربوط به آسیب های مغزی می دانند.

نانو پلاستیک

مورد دوم در اثبات این اختلالات مغزی، مرگ پلانکتون ها بعد از تغذیه نانو ذرات می باشد، در حالیکه به هنگام تغذیه از مواد پلاستیک دیگر این تاثیر مشاهده نمی شد. این موضوع به خودی خود می تواند باعث برهم زدن کامل نظم اکوسیستم آبی اقیانوس ها و دریاها شود و تاثیر مخرب نانو پلاستیک را نشان دهد. در پایان هنوز تحقیقی پیرامون ورود نانوپلاستیک ها از مغز ماهی به مغز انسان صورت نگرفته است و به گفته آقای Tommy Cedervall “ما هنوز مطالعاتی پیرامون این موضوع نداشته این پس در نتیجه می بایست تمام احتیاط و دقت خود در مواجه با نظرات دیگران پیرامون این موضوع داشته باشیم.”

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *