علت ممنوعیت استفاده از کیسه زباله و اقلام پلاستیکی در سریلانکا

کشور سریلانکا با بیش از ۲۰ میلیون جمعیت در جنوب کشور هند قرار گرفته است. این جزیره نسبتا کوچک به دلیل آب و هوای مرطوب دارای مزارع چای بسیاری می باشد به طوری که در ایران چایی این کشور با نام سیلان می شناسند. اخیرا این کشور قانونی را وضع کرده است (ممنوعیت کیسه زباله در سریلانکا) که به طبع آن استفاده از هرگونه کیسه های پلاستیکی، کیسه زباله و سایر محصولات یکبار مصرف در روز جمعه ممنوع اعلام کرده است. این قانون در مواجه با دفن و فروکش کردن حجم زیادی زباله در بزرگترین جزیره این کشور می باشد که در واقع تبدیل به بحران مواد پلاستیکی و کیسه زباله گردیده است.

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

علت وضع قانون ممنوعیت کیسه زباله در سریلانکا

در حادثه ای که در ماه آپریل در پایتخت این کشور رخ داد، مقدار بسیار زیادی زباله و پسماند به دلیل عدم دفن و امحای صحیح مشکل زا شد. در طی این حادثه که در بخش های مختلفی از پایتخت رخ داد به دلیل جمع شدن بیش از حد پسماند های فاسد و پخش شدن اثر این زباله ها در هوا، بیش از ۳۲ نفر در خانه های خود دچار مسمومیت و مرگ شدند.

بعد از این حادثه، سرینکالا طی قانون ممنوعیت استفاده از مواد پلاستیکی یکبار مصرف و هر گونه استفاده از کیسه زباله و کیسه پلاستیکی را وضع نمود و رئیس جمهور این کشور طی بیانیه ای اعلام کرد “هر فردی که بر طبق قانون وضع شده عمل نکند می بایست مسئولیت خود را در قبال جرم خود به عهده گرفته و تحت پیگیرد قوانین حاکم مجازات بشود.“

ممنوعیت کیسه زباله در سریلانکا

بر طبق این قانون جدید جرم استفاده از کیسه های زباله، کیسه های پلاستیکی و هرگونه مواد یکبار مصرف در روزهای جمعه می تواند منجر به جریمه ۱۰۰۰۰ روپیه (۶۶ دلار) و حبس به مدت ۲ سال باشد. برای مطالعه بیشتر پیرامون قوانین این کشور مقاله “واردات و فروش کیسه زباله و هر گونه کیسه پلاستیکی در کنیا جریمه ۱۹۰۰۰ دلاری دارد” نیز پیشنهاد می گردد. اعمال چنین قوانینی برای کشورها بسیار کار پسنده ای است و باعث جلوگیری از صدمه به محیط زیست می شود.

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *