الهام گرفتن از پوسته صدف برای افزایش قدرت و انعطاف پلیمر ها

محققان دانشگاه کلمبیا برای اولین بار موفق به ساخت موادی شدند که خواص مکانیکی فوق العاده ای شامل قدرت کشسانی و ارتجاعی فوق العاده ای را در محصولات پلیمری ایجاد می کند. این روش که الهام گرفته از پوسته صدف می باشد با تغییر سرعت کریستال شدن پلیمر به هنگام ترکیب با ذرات نانو عمل می کند. در این روش به هنگام ساخته شدن پلیمر، ذرات نانو را در ۳ جهت در کل مقیاس پلیمر بخش کنند که این امر در هنگام خودسازی مواد نانو در هنگام ترکیب با سایر مواد بسیار حائز اهمیت می باشد.

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

تاثیر پوسته صدف در انعطاف پلمیرها

این نوع ترکیب که باعث پخش یک نواخت ذرات نانو به صورت جهت دار در مواد پلیمری می شود، باعث حفظ خاصیت شکل پذیری، سبکی، افزایش قدرت و انعطاف پلیمر محصولات پلیمری می شود. از طرفی می توان با تغییر میزان ذرات نانو خاصیت مورد نظر را افزایش یا کاهش داد. برای مثال به هنگام تولید محصولات پلیمری این امر سبب یک نواختی کالا می گردد. امروزه برای یک نواخت سازی محصولات پلاستیکی مانند سلفون، نایلون یا طلق های PVC از روش های مکانیکی به (گردش غلتک Blown) نیز استفاده می شود که موجب افزایش هزینه های سربار دستگاه می گردد.

خوشبختانه تاکنون اقلام پلاستیکی توانسته اند پیشرفت بسیار خوبی را در سازگاری با محیط زیست داشته باشند. برای مثال می توان به کیسه های سبز یا تجزیه پذیر زیستی، کیسه های تجزیه پذیر آبی و بسیاری از ترکیبات پلاستیکی سازگار با محیط زیست اشاره نمود. با پیشرفت علم سعی بر این است که بهترین محصولات با بازدهی بالا تولید شود که در کنار سازگاری با محیط زیست در حل مشکلات روزه مره تاثیر داشته باشد.

الهام گرفتن از پوسته صدف برای افزایش قدرت و انعطاف پلیمر ها

به گفته پرفسور کامار، دکترای پلیمر” اساسا با این روش ما می توانیم طی یک مرحله اقدام به ساخت Composite Material (مواد ترکیبی) کنیم که بسیار قدرتمند تر از مواد اولیه خود می باشد”. از طرفی با این روش می توان خواص بسیار کاربردی در حوزه های تجاری مانند اتومبیل سازی، پوشش های محافظ، صنایع بسته بندی به صورت مداوم استفاده نمود. همچنین در دورنمای این تکنولوژی ایجاد خواص نوری و الکتریکی بوسیله ترکیبات نانویی، قابل دستیابی می باشد.

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *