آلودگی اقیانوس ها در گرو مدیریت کیسه های پلاستیکی رودخانه ها

 در این مقاله قصد داریم به یکی از اصلی ترین عوامل آلودگی اقیانوس ها به واسطه کیسه های پلاستیکی اشاره کنیم. و به بررسی دلایل این معضل می پردازیم.

مقدار بسیار حجیم و زیادی از قطعات پلاستیکی زندگی زیست محیطی آبی را تهدید می کنند به طوری که این قطعات را حتی در سواحل بکر اقیانوسی هم می توان پیدا نمود. نکته قابل توجه اینجاست که اکثر شهرهای دنیا دارای مرز مشترک آبی با اقیانوس ها نیستند، پس چطور این حجم از کیسه های پسماند و زباله های پلاستیکی وارد اقیانوس ها می شوند و باعث آلودگی اقیانوس ها می شوند.

یافته های محققان در مورد آلودگی اقیانوس ها

اخیرا محققان دریافته اند که در حدود ۱۰ رودخانه در سراسر جهان به دلیل مدیریت ناصحیح زباله های پلاستیکی بیشترین سهم در آلودگی اقیانوس ها را دارند. این مقدار به حدی می باشد که شاید بتوان غالب زباله هایی که در اقیانوس ها و دریاها مشاهده می شود را سهم رودخانه ها بدانیم. این گزارش در مجله ACS’ Environmental Science & Technology به چاپ رسیده است.

هر ساله میلیون ها تن زباله پلاستیکی وارد دنیای اقیانوس ها می شود. زمانیکه قطعات پلاستیکی در فرایند تجزیه خود به قطعات کوچک تر خرد می شوند به آن میکرو پلاستیک می گویند. عامل اصلی خسارت به زیست محیط های آبی میکروپلاستیک ها می باشند که جمع آوری آنها نیز تقریبا کاری غیرممکن می باشد. محققان از طریق بررسی میزان این میکرو پلاستیک ها توانستند به این نکته پی ببرند که شاه راه آسیب به زیست محیط های دریایی از رودخانه ها نشات می گیرد.

آلودگی اقیانوس ها

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

آقای کریستین شمیت به همراه همکاران خود تحقیقی گسترده را بر روی مقالات پیرامون “آلودگی های پلاستیکی” انجام داده اند. در روند این مطالعه آنها بر روی بیش از ۷۹ مقاله علمی که به بررسی ۵۷ رودخانه پرداخته بود متمرکز شدند. نتیجه این تحقیق نشان داد میزان زباله های پلاستیکی در رودخانه رابطه مستقیمی با میزان حوضه های آبریز رودخانه ها دارد. همچنین مشخص شد که در حدود ۹۵ درصد آلودگی های زیست محیط های دریایی از میکروپلاستیک های ناشی از تنها ۱۰ رودخانه می باشد که ۸ عدد از آن در آسیا می باشد.

امروزه طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی اعم از محافظ های غذا، سفره های یکبار مصرف و نایلون های شفاف دسته دار تشکیل می دهد که با مصرف صحیح و بهینه این اقلام می توان نقش مهمی را در حفظ و حراست از زیست بوم های آبی را داشته باشیم.

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *