تاریخچه سلفون از بنیانگذار آن تا مواد تشکیل دهنده – بخش اول

سلفون در شرکت Blanchisserie et Teinturerie de Thaon توسط آقای جکوئیس برندربرگر (Jacques E. Brandenberger) اختراع گردید. تاریخچه سلفون به سال ۱۹۹۰ بر می گردد زمانی که جکوئیس در رستوان نشسته بود، مشاهده کرد که ظرف نوشیدنی بر روی میز ریخته شد که این امر باعث نارضایتی افراد حاضر در روی میز گشت. و این اتفاق عاملی شد تا او را به فکر محصولی پرکاربرد بیندازد که دیگر نیاز به صرف وقت اضافه ای برای تمیز کردن میز نشود.

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

تاریخچه سلفون و تصمیم جکوئیس

پس از این ماجرا جکوئیس تصمیم به ساخت محافظ و پوششی گرفت که بتواند بدون جذب مایعات آن را دفع کند. اولین تلاش او برای رسیدن به این مقصود طراحی مکانیزه برای پاچیدن پودر ضد آب بر روی پارچه بود که برای این کار او از الیاف ویسکوزی استفاده کرد. پس از ساخت این فیلم وسیکوزی جکوئیس تصمیم گرفت آن را در یک رستوران امتحان نماید. نتیجه این آزمایش چندان رضایت بخش نبود، چرا که فیلم ضد آب ساخته شده به دلیل سفت بودن زیاد به راحتی از پارچه زیرین میز جدا می شدند. سرانجام او تصمیم گرفت برای پایه ریزی یک کار عملی و بی عیب اقدام به ساخت مواد جدیدی کند که بعد ها سلفون نام گرفت. که امروزه جزء پرمصرف ترین محصولات پلیمری محسوب می شود. سلفون به گونه ای بخش مهمی در صنایع بسته بندی محسوب می شود که به خود خود دارای انواع و نوع جنس مختلفی متناسب با صنعت مورد نظر است.

تاریخچه سلفون

شرکت برندنبرگر در طی ۱۰ سال سعی کرد فیلم های پلیمری که جکوئیس ایده آن را داده بود بهبود بخشد. از آنجاییکه مشکل طرح اولیه سفتی و سخت بودن، تیم برندنبرگر با افزودن گلیسیرین سعی در نرم نمودن جنس خود کرد. سرانجام در سال ۱۹۱۲ جکوئیس توانست اولین ماشین ساخت فیلم های سلفونی را به مرحله تولید برساند که آن را “Cellophane” نامگذاری کرد. این واژه از ۲ کلمه “سلولوز” و “دیافین” (به معنی شفاف) نشات گرفته بود. تاریخچه سلفون دارای فراز و نشیب هایی بوده که در مقاله بعدی ادامه آن را بازگو می کنیم.

امروزه شرکت های زیاد اقدام به تولید این محصول می نمایند که مصارف بسیار متعدد این کالا سبب شده است سلفون نقش بسیار مهمی را در سبد محصولات شرکت ها و مصرف کنندگان نهایی داشته باشد. برای مطالعه بخش دوم این مقاله می توانید به تاریخچه سلفون – بخش دوم مراجعه فرمایید.

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *