مواد نایلونی – سلسله مقالات در مورد دنیای نایلون

این پست اولین سری از مقالات دنیای نایلون می باشد که بخش “مواد نایلونی” اولین قسمت از آن می باشد.

نایلون یک واژه عمومی (generic designation) برای خانواده ای از پلیمرهای مصنوعی می باشد که بر پایه آلیفاتیک ها یا پلی آمید های نیمه معطر (semi-aromatic polyamides) تشکیل شده است. در دسته بندی مواد پلاستیکی، نایلون جزو مواد حرارتی نرم تقسیم بندی می شوند که می توان با فرآیند ذوب در داخل ماردون و شکل دادن به آن، محصولات مورد نظر نظیر فیلم های نایلونی یا ظروف پلاستیکی و … را ایجاد نمود.

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

مواد نایلونی از ابتدا تا حال

مواد نایلونی اولین محصول موفق تجاری در حوزه پلیمر بود که به شکل ترموپلاستیک های مصنوعی تولید وعرضه شد. شرکت دوپانت (DuPont) اولین بار در سال ۱۹۳۰ شروع به تحقیق پیرامون این محصول نمود. اولین نمونه از مواد نایلونی با نام Nylon 6.6 در ۲۸ فبریه سال ۱۹۳۵ توسط والنس کارودر در آزمایشگاه شرکت تحقیقاتی داپونت ساخته شد.

در ادامه این مسیر آقای پاول شلاک که عضو تیم تحقیقاتی شرکت IG Fabens بود، توانست در ۲۹ ژوان سال ۱۹۳۸ موفق به ساخت Nylon 6 شود که بر خلاف Nylon 6، بر پایه کاپرولاکتم (caprolactam) بود.

مصرف تجاری مواد نایلون برای اولین بار، در سال ۱۹۳۸ در قسمت برس مسواک ها بود. به طبع ساخته شدن این محصول و رونق یافتن بازار استفاده از مواد نایلون، سازندگان جوراب های زنانه نیز از نایلون در ساخت محصولات خود استفاده کردند. این محصول جدید در سال ۱۹۴۰ برای اولین بار در نمایشگاه جهانی نیویورک به صورت تجاری رونمایی و معرفی شد.

مواد نایلونی

پس از آن سالها در خلل جنگ جهانی دوم، کاربرد های جدید از نایلون مورد توجه قرار گرفت به طوری که تقریبا تمامی مصارف مواد نایلونی، معطوف به تجهیزات موردنیاز جنگ شد. از اقلام بسیار کاربردی در آن زمان می توان به ساخت چتر های نجات و لوازم جانبی آن نظیر طناب های موردنیاز اشاره نمود. از آن تاریخ به بعد مواد نایلون توانست جای خود را در سبد محصولات تولیدکنندگان باز کند و جزو مواد ضروری صنایع مهم گردد.

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *