بررسی مواد پلی اتیلن سبک – قابلیت و خصوصیات آن در تولید محصول با کیفیت

پلی اتیلن سبک یا Low-density polyethylene – LDPE از نظر واژه شناسی از دو وازه monomer به معنی تک بخش و ethylene که یک هیدروکاربن با فرمول C 2 H 4 می باشد، ساخته شده است. پلی اتیلن سبک در سال ۱۹۳۳ تحت فشار بسیار بالا و در کنار آزاد سازی رادیکالی پلیمریزاسیونی توسط شرکت انگلیسی ICT تولید شد. همچنین میزان تجزیه پذیری این ماده در طبیعت بنا به نظر EPA یا آزانش محافظت از محیط زیست برابر با ۵٫۷% می باشد که با عدد تجزیه پذیری ۴ مشخص می شود. علیرغم اینکه امروزه محصولات پلیمری بسیاری در بازارهای جهانی تولید و صنعتی شده اند، امروزه از LDPE به عنوان یکی از مهمترین محصولات صنایع پلاستیکی یاد می شود، به طوریکه در سال ۲۰۱۳ میزان درآمدزایی این محصول در بازراهای سراسر دنیا به رقمی در حدود ۳۳ میلیارد دلار رسیده است.

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

استحکام پذیری پلی اتیلن سبک – LDPE

  1. مقاومت بسیار بالا (واکنش شیمیایی نمیدهد) در رقیق شدن، حل شدن در اسید، الکل، بازها و مواد خورنده
  2. مقاومت متناسب در برابر واکنش شیمیایی دربرابر آلدئیدها، کتون و روغن های گیاهی
  3. مقاومت پایین در برابر واکنش و فعل و انفعلات شیمایی با هیدروکربن های آلیفاتیک و معطر، روغن های معدنی و عوامل اکسید کننده.
  4. مقاومت بسیار پایین (توصیه نمی شود) در مصارفی که هیدروکربن های هالوژنی وجود دارند.

نکته ای کاربردی که می بایست به آن توجه شود گرید های مختلف نایلون می باشد. متناسب با هر مصرف و کاربرد می بایست از یک نوع گرید استفاده نمود. برای مثال گرید های برای مصارف غذایی معمولا از گرید های غذایی مانند ۰۲۰ استفاده می شود. یا برای گرید های شیرینگ و یا وکیوم می توان از گرید های ۰۰۷۵ به همراه مکمل های دیگر استفاده نمود.

پلی اتیلن سبک

خصوصیات پلی اتیلن – LDPE

چگالی LDPE بین باز ۰٫۹۱ تا ۰٫۹۴۰ گرم بر متر مکعب می باشد. این ماده در دمای اتاق غیرفعال می باشد مگر اینکه تحت عوامل اکسید کننده قوی و برخی از حل کننده ها قرار بگیرد. LDPE می تواند به صورت مداوم دمای ۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند ولی در دمای ۹۵ درجه سانتی گراد به صورت مقطعی فرم خود را حفظ می کند. این ماده محصولی نیمه شفاف و تا حدی کدر تولید می کند که دارای انعطاف و سختی بسیار بالایی می باشد. این پلیمر معمولاً به صورت عدسی شکل در بازار عرضه شده و در صنایع مختلفی مورد مصرف قرار می گیرد. خصوصیاتی که در انواع پلی اتیلن مشترک هستند شامل انعطاف پذیری، وزن مخصوص، پایداری حرارتی، مقاومت کششی، عدم خوردگی و … می باشند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد موارد مصرف نایلون به مقاله “موارد مصرف مواد نایلون – LDPE” مراجعه فرمایید.

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *