فرایند بی خطر سازی کیسه اتوکلاو چگونه است؟ – دما، فشار، زمان

در این پست به بررسی فرایند بی‌خطرسازی کیسه اتوکلاو می‌پپردازیم. برای این که فرایند بی‌خطر سازی به صورت کامل و دقیق صورت بگیرد باید مقدار گرما و رطوبت دقیق باشد. برای بی‌خطر سازی باید فرایند کنترل هر یک از سه پارامتر را با هم ترکیب کنیم تا بخار بسیاری برای امحا سازی تولید شود. در یک فرایند درست بی خطر سازی، درصد بالای گرمای تولید شده را به میکروب ها منتقل می کند که این عمل باعث کاهش خطر زیستی محیطی شده و همچنین محتویات درون دستگاه به طور کامل بی‌خطرسازی می شوند.

چرخه جاذبه بی خطر سازی

این روش ساده ترین چرخه ای است که ایده ال برای استریل مایعات، ظروف شیشه ای و پلاستیکی، کیسه های عفونی می باشد. این چرخه با وارد کردن بخار به محفظه با یک مرحله گرمایش کوتاه آغاز می شود.

هنگامی که بخار محفظه را پر کرد، هوای درون دستگاه را به وسیله ی دریچه تخلیه هوا خارج می کنیم. بی خطر سازی در صورت رسیدن به ۲۰۸ پاسگال و دمای ۱۲۱ اتفاق می افتد. که به حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان می برد. پس از پایان بی خطر سازی دستگاه اتوکلاو و محتوای درون آن به صورت آهسته شروع به خنک شدن می کنند که این فرایند امکان دارد حدود ۱۰ ساعت زمان ببرد. علت بالا بودن این زمان باعث می شود از جوشیدن مایعات درون دستگاه و ریخته شدن آن به بیرون جلوگیری کند.

فرایند بی خطر سازی کیسه اتوکلاو
فرایند بی خطر سازی کیسه اتوکلاو

چرخه قبل از خلا بی خطر سازی

در این فرایند بی خطر سازی کیسه اتوکلاو که برای امحاء مواد جامد، باکس های خالی، ملافه های قفس حیوانات، قفس ها، کیسه های Biohazard استفاده می شود که با استفاده از خلاء هوای درون دستگاه را تخلیه کرده که با این کار حدود ۹۹% از هوای درون دستگاه تخلیه می شود. که در اخر حدود ۰.۰۱۶% هوای اولیه درون دستگاه باقی می ماند.

چرخه با ۴ پالس خلاء شروع می شود. که هم زمان با خارج کردن هوا از دورن دستگاه بخار را وارد آن می کنیم. سپس دستگاه را به تدریج و به صورت یک نواخت گرم می کنیم و در آخر شروع به عقیم سازی می شود. این روش هم مدت زمان ببین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به طول می انجامد. این توع روش بیشتر در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

برندپلاست، تولیدکننده انواع کیسه های پلاستیکی برای ثبت سفارش تولید و مشاوره در خصوص محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

واتس آپ : ۰۹۳۳۱۲۰۲۰۷۲   -   تلفن ویژه : ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۹۷

چرخه مخلوط هوا و بخار بی خطرسازی

از این روش برای استریل کردن مایعاتی است که در بسته بندی قرار داده شده اند. مانند : لنز های چشم، آمپول ها و کیسه های خون. این روش بی خطر سازی برای مقادیر بالا مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال : ۲۵۰۰۰ آمپول، ۲۰۰۰۰ کیسه خون یا ۳۰۰۰۰ سرنگ. در این روش صدمه ای به بسته بندی محصول درون دستگاه نمی رسد.
چرخه بی خطر سازی ترکیبی از بخار و هوا است. در این روش فشار در تمام مراحل استریل کردن حفظ می شود. پس از پایان بی خطر سازی، دما به آرامی با آبی که درون محفظه وارد می شود کاهش داده می شود. برای خنک کردن دستگاه و مواد درون آن از هوا استفاده می کنیم، در حالی که فشار دورن دستگاه ثابت نگه می داریم. این کار باعث جلوگیری از به جوش آمدن مایع درون دستگاه می شود. هنگامی که دما به زیر ۸۰ برسد، هوا آزاده می شود و محتوای درون دستگاه آماده مصرف می باشند.

فرایند بی خطر سازی کیسه اتوکلاو

در آخر، طبق پارامترهایی که در بالا توضیح داده شد. نحوی اتوکلاو از ابتدا تا انتها به یکدیگر ارتباط دارند. به این معنا که برای اتوکلاو محصول خود باید ابتدا روش مخصوص به آن محصول را پیدا کرده و پس از آن شروع به انجام امحاء سازی کرد. اگر شما دارای محصولی هستید که نیازمند بی خطرسازی دارد ولی نمی‌دانید کدام روش برای محصول شما بهتر است می توانید با ما تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما راهنمایی های تکمیلی را به شما ارائه دهند.

کارخانه سلفون وحید پیشرو در زمینه تولید انواع کیسه های نسوز و اتوکلاو بیمارستانی ،کیسه استریل بذر گیاهان ،سلفون های ۳ لایه تا عرض ۱۰۰ سانت ، نایلون ۳ لایه تا عرض ۱۵۰ سانت ، انواع کیسه های Grow Bags با بیش از ۴۰ سال حسن سابقه .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات با ما در ارتباط باشید .

هرگونه کپی برداری از این اثر مورد رضایت نشر دهنده نمی باشد و شرعا و قانونا غیر مجاز می باشد .

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *